Wie spreek ik aan voor wat?


Takleiding


Voor vragen over de gewone werking tijdens het jaar neemt u best contact op met de (tak)leiding, zoals vragen over:

  • Winterkamp
  • Vergaderingen
  • Kalender

Dit kan via mail, de email wordt dan ontvangen door alle leiding van de tak. U kan de takleiding bereiken op de GSM nummers die hieronder gegeven zijn:

Bevers:
Dromedaris ( Lisa Cnudde) : 0474/69.37.31
leiding.bevers@dezebras.be

Welpen & Wolven:
Lotte (Lotte Mees) : 0478/51.92.14
leiding.welpen@dezebras.be

JVG’s:
Eekhoorn (Yves Pausenberger): 0497/61.48.03
leiding.jvgs@dezebras.be

VG’s:
Snoek (Jakob Mertens): 0489/89.74.13
leiding.vgs@dezebras.be

Seniors:
Torenvalk (Jade Kempynck): 0474/76.22.90
leiding.seniors@dezebras.be

 

Eenheidsleiding


De eenheidsleiding neemt alle administratieve taken op zich zoals:

  • Huur & verzekering van de lokalen
  • Inschrijvingen organiseren voor evenementen
  • Terrein en heem voor Groot Kamp & Paaskamp
  • Inschrijving nieuwe leden en beheer wachtlijsten
  • Fiscale attesten & mutaliteits attesten

Als ouder moet u zich enkel tot ons richten als het over de zaken gaat die hierboven vermeld zijn.

Inschrijvingen nieuwe leden, herinschrijven  en wachtlijsten


Wie: Banteng (Bart Hofman)
Contact: inschrijvingen@dezebras.be
GSM: 0468/19.46.25

Nieuwe leden & wachtlijsten

Nieuwe leden kunnen een aanvraag doen voor zich in te schrijven door het formulier op de volgende link in te vullen: aanvraag inschrijving
Uw ingevuld formulier komt dan bij Torenvalk terecht. Zij zal kijken of er plaats is in de tak waar uw kind zal terechtkomen. Er zijn dan twee mogelijke scenario’s:

  1. Er is plaats: U krijgt een link doorgestuurd waarin u de gegevens voor de inschrijving zal moeten invullen. De takleider van de tak waarin uw kind zal terechtkomen zal verder afspreken voor de eerste vergadering. Je kan eerst 3 vergaderingen proberen, na drie vergaderingen moet het lidgeld betaald worden (zie hieronder). Dit lidgeld is voor de verzekering tijdens de vergaderingen. Eenmaal het lidgeld betaald is ben je volledig lid en wordt er een das en een uniform aangeschaft. Meer over het uniform vind je op: Zebrashop
  2. Er is een wachtlijst: U zal een email ontvangen dat uw kind op de wachtlijst geplaatst is. Om de paar maanden kijkt de takleiding of er kinderen zijn die niet meer komen. Van zodra er plaatsen vrij komen zal u een email ontvangen en verloopt de inschrijving zoals onder (1).

Herinschrijven:

Leden die reeds vorig jaar lid waren van onze scoutsgroep dienen zich opnieuw in te schrijven. Dit doe je eenvoudigweg door het lidgeld van €50  te storten op het rekeningnummer:

BE14 0013 8617 7183 met vermelding “Voornaam + Naam + Lidgeld + Jaar”. 

Bij verdere vragen kan u zich richten tot Banteng (zie contact gegevens hogerop).

 

Fiscale attesten en mutualiteiten


Wie: Lotte (Lotte Mees)
Contact: attesten@dezebras.be
GSM: 0478/51.92.14

Mutualiteit:

Verschillende mutualiteiten bieden de mogelijkheid aan om een deel van de kosten van kampen en/of inschrijvingsgeld terug te betalen. Dit formulier dient dan door ons ingevuld te worden. Je kan ons dit bezorgen door het formulier in te vullen onder: Ouders->Attesten->Mutualiteit of via de volgende link: mutualiteit formulier. U zal het ingevulde formulier dan per email terug ontvangen.

Fiscaal attest:

Naast de formulieren van de mutualiteit kan er ook een fiscaal attest aangevraagd worden per deelgenomen kamp voor kinderen onder de 12 jaar. U kan zo een fiscaal attest aanvragen via door het formulier in te vullen onder: Ouders->Attesten->Fiscaal attest of via de volgende link: fiscaal attest formulier. U zal dan per mail een ingevuld fiscaal attest ontvangen.
Indien u nog vagen heeft kan u contact opnemen met Lotte (zie contact gegevens hogerop)

Verzekeringsdocumenten


Wie: Lotte (Lotte Mees)
Contact: verzekering@dezebras.be
GSM: 0478/51.92.14

Vanaf het inschrijvingsgeld is betaald is uw kind verzekerd voor ongevallen met lichamelijke schade en schade aan derden (burgerlijke aansprakelijkheid). Als er zich tijdens een scouts activiteit een ongeluk voordoet zal de leiding hiervoor een aangifte formulier invullen. Afhankelijk of het gaat om lichamelijke schade of schade aan derden wordt er een (lichtjes) andere procedure gevolgd.

Lichamelijke schade:

  1. De leiding vult het ongevalsaangifteformulier Lichamelijke Ongevallen in met het slachtoffer of zijn/haar ouders en de behandelende arts.
  2. U als ouder moet de aangifte binnen de 8 dagen opsturen naar onze verzekeringsmaatschappij N.V. Arena. (NV Arena Tweekerkenstraat 14 1000 Brussel)
  3. Verzekeraar Arena zal u binnen de 2 maanden een dossiernummer bezorgen.
  4. De kosten moeten eerst ingediend worden bij uw mutualiteit.
  5. Vraag daar naar een verschilstaat die je daarop bezorgt aan Arena met een verwijzing naar het verkregen dossiernummer.

Alles staat nog eens uitgelegd in de volgende brief: Brief aan ouders bij lichamelijk ongeval

Schade aan derden:

  1. De leiding vult het aangifteformulier ‘Burgerlijke Aansprakelijkheid’ (BA) in met het lid dat de schade veroorzaakte, de schadelijder en de getuige(n).
  2. Stuur de aangifte zo snel mogelijk op naar onze makelaar Cornelis & Partners.
  3. Zorg bij materiële schadegevallen altijd voor een bestek voor reparatie van de schade of vervanging.
  4. De verzekerde zal gevraagd worden eerst zijn eigen familiale verzekering aan te spreken.
  5. Verzekeraar Arena zal (de ouders van) het lid binnen de 2 maanden een dossiernummer bezorgen. Vermeld bij verdere communicatie altijd dit dossiernummer

Als er een ongeval gebeurt zal het meestal iemand van de leiding van de tak zijn die de documenten invult, bij vragen over het ingevulde document spreekt u dus best eerst iemand van de leiding aan (zie contactgegevens: Takleiding). Voor andere vragen kan u zich richten tot Lotte (zie gegevens hogerop).

Betalingen & financiën


Wie: Lama (Annick Soetaert)
Contact: lama@dezebras.be
GSM: 0475/20.45.66

Indien u vragen hebt over betalingen, verkeerde stortingen, etc. Kan u steeds contact opnemen met Lama via de hierboven vermeld contact gegevens.